End-Of-Life Management.
Product Management behelst de gebieden productontwikkeling en Product Marketing. Producten worden continue doorontwikkeld als gevolg van nieuwe markteisen, onderzoek, campagneresultaten en feedback van Sales en klanten. De plannen worden vastgelegd in product roadmaps. Het is vervolgens aan de Product Marketing groep om de markt en klanten tijdig te informeren.
De focus op het nieuwe product zorgt er vaak voor dat er vaak minder aandacht is voor: Product End-of-Life. Wat gebeurt er als een product niet langer nodig is of superieure producten het overbodig hebben gemaakt? Gewoon stoppen met het verkopen van de oude modellen en de klanten korting geven om een upgrade? Dat is wel heel kort door de bocht.
Het is beter om End-of-Life goed te manegen. De klant moet in de vroegtijdig stadium geïnformeerd worden en precies weten wat wanneer gaat gebeuren:
- Beëindigen onderhoud en garantie
- Overzicht van de upgrade of update pad
- Aanwijzingen voor klanten om oude en nieuwe producten samen te gebruiken, voor zover van toepassing
- Documentatie van het pad historische release (software/hardware technische producten)
- Veroudering van de product accessoires
De klant weet zo waar die aan toe is en kan een plan van aanpak maken.
Er zijn tal van redenen waarom klanten niet willen upgraden. Niet elke upgrade is een duidelijke verbetering…..voor de klant. Voor klanten is het ook belangrijk om duidelijk te communiceren wanneer en wat er na verloop van tijd wordt beëindigd. Ook zij moeten in staat gesteld worden om een andere oplossing te vinden. Cleverware biedt EOL oplossingen. Wij leveren alle IT-hardware en accessoires tot in lengte van dagen.